Assirm è l’Associazione nata nel 1991 che riunisce le aziende italiane che svolgono Ricerche di Mercato, Sondaggi di Opinione e Ricerca Sociale. 

Assirm organizza numerosi momenti di confronto e approfondimento sui trend, le dinamiche del mercato e i nuovi modelli di ricerca, per fare il punto sull’attualità, dando uno sguardo al futuro. Occasioni di confronto e networking. 

Assirm conferma la centralità del proprio ruolo sociale a supporto delle Imprese e del Sistema Paese, offrendo una proposta formativa di alta qualità, facilmente accessibile e fruibile, pensata per favorire il progresso dei professionisti di oggi e di domani. 

Rimani sempre aggiornato sul mondo delle Ricerche e i suoi protagonisti. 


Sita Ricerca – Pambianco Company 


Certificate n. AA 31239

Via Flaminia Nuova 260 00191 Roma
Phone: 06 35.40.49.80 / 35.45.24.41
Email: info.servizi@sitaricerca.com

Other locations

Corso Matteotti, 11 Milano
Phone: 02 76388642


Founded in 1983
Social Capital € 100000.00 i.v.

https://www.sitaricerca.com

Sita Ricerca – Pambianco Company  S.r.l.

La storia e i valori

Sita was founded in 1983 by a group of researchers in a joint venture with Nielsen Italy.
The partnership with the multinational continued until 2005, when AC Nielsen decided to exit the ad hoc research sector and Sita Ricerca was acquired by the institute’s founders.

The company’s first work tool was the textile panel, the only one of its kind in Italy — and still active today. Over time, by applying innovative methodologies derived from modern marketing, Sita developed several research divisions with a strong consulting approach. Sita’s researchers position themselves as partners rather than mere service providers for the client, embracing a “handmade” working style focused first and foremost on quality and customization.

In 2022, Sita Ricerca became part of Pambianco.


Management team

Our CEO is Fabio Savelli, while our Partners are Annamaria Armano, Alessandra Mengoli, Paolo Zani, Fabio Savelli


Specializations

Main services

  • Qualitative research (offline and online)
  • Ad-hoc and continuous quantitative research (face-to-face, CATI, WEB)
  • Consumer panel
  • Mystery shopping
  • In-situ observational analysis
  • Geo-marketing