GLOBAL RESEARCH BUSINESS NETWORK – NEWSLETTER – SETTEMBRE 2016
Abbiamo il piacere di rendere disponibile, qui scaricabile, la newsletter periodica di GRBN (www.grbn.org) – Global Research Business Network, fondato nel 2011 da APRC (The Asia Pacific Research Committee), ARIA (Americans Research Industry Alliance) ed EFAMRO (The European Federation of Associations of Market Research Organisations ) è collegato con 38 associazioni nazionali di ricerche sociali e di mercato e con oltre 3500 aziende di ricerca di cinque continenti. Questa organizzazione, senza scopo di lucro, ha la specifica mission di promuovere e migliorare l’attività di ricerca, di condividere le esperienze e le best practise dello specifico settore e di sviluppare e supportare le associazioni nazionali. In questo numero si parla di: |
- Welcoming AMRA to the GRBN family!
- The 100-day challenge: Make a difference
- The Return on Investment from Insights –Driving growth
- GRBN Learning Center –Easy access to fantastic content
- Trust, Innovation, Insight: Our Industry’s Reputational Challenge
- Key Findings from the 2016 GRBN Trust Survey
- Length of surveys, enjoyabilityand mobile-friendliness all key to improving the User Experience
- Top 3 Trends in Mobile Surveys
- Trust in Market Research: The German success story
- GRBN Building Public Trust Programme
- Trust in market research –5 actions we can take to turn a threat into an opportunity
- Upcoming event
Buona lettura!