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ADACTA: SONO LE EMOZIONI, OLTRE AL GRADIMENTO, LA CHIAVE PER MEGLIO COMPRENDERE LA PERFORMANCE DI UN PRODOTTO

29 Settembre 2014

Fino ad oggi il gradimento è stato considerato l’elemento fondamentale ai fini dell’ottimizzazione di un prodotto. Nuovi studi tuttavia dimostrano che la sola misurazione dell’accettabilità non è più sufficiente e che l‘arricchimento di informazioni legate alle emozioni contribuisce ad una maggiore e più approfondita comprensione della reale performance di prodotto, soprattutto in assenza di discostamenti significativi a livello di “liking” tra più competitor di una stessa categoria.

Lo studio prova che la misurazione delle emozioni, unitamente alla percezione del gradimento, producono informazioni più ampie e dettagliate nella categoria di prodotto delle cialde per caffè espresso.

Per ricevere il materiale: info@adactainternational.com

English Version
ADACTA: EMOTIONS, TOGETHER WITH LIKING, AS A KEY FOR A BETTER UNDERSTANDING OF PRODUCT PERFORMANCE

So far, liking has all along been considered the key to guide product optimization. New studies, however, show that measurement of acceptability alone is not a sufficient benchmark. Providing additional information to liking, emotions can help better understand and interpret the actual product performance, particularly when differences in liking are very limited among competitors in the same product category.

This study confirms that, measuring emotions in combination with liking provides with more detailed information in the category of espresso coffee pods.

If you wish to receive information materials please contact: info@adactainternational.com