Fino ad oggi il gradimento è stato considerato lelemento fondamentale ai fini dellottimizzazione di un prodotto. Nuovi studi tuttavia dimostrano che la sola misurazione dellaccettabilità non è più sufficiente e che larricchimento di informazioni legate alle emozioni contribuisce ad una maggiore e più approfondita comprensione della reale performance di prodotto, soprattutto in assenza di discostamenti significativi a livello di liking tra più competitor di una stessa categoria.
Lo studio prova che la misurazione delle emozioni, unitamente alla percezione del gradimento, producono informazioni più ampie e dettagliate nella categoria di prodotto delle cialde per caffè espresso.
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English Version
ADACTA: EMOTIONS, TOGETHER WITH LIKING, AS A KEY FOR A BETTER UNDERSTANDING OF PRODUCT PERFORMANCE
So far, liking has all along been considered the key to guide product optimization. New studies, however, show that measurement of acceptability alone is not a sufficient benchmark. Providing additional information to liking, emotions can help better understand and interpret the actual product performance, particularly when differences in liking are very limited among competitors in the same product category.
This study confirms that, measuring emotions in combination with liking provides with more detailed information in the category of espresso coffee pods.
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